Ważność badania potrzeb szkoleniowych


 
Prowadziłem projekt szkoleniowy, w którym osoby biorące udział w szkoleniu nie znali swoich wymagań edukacyjnych. Wydało im się, że wyjeżdżają na szkolenie outdoorowe. Okazało się, że byli przygotowani na gry integracyjne oraz wiele fanu. Gdy przyjechali do hotelu, okazało się, iż szkolenia będą przeprowadzone wyłącznie na papierze. Pomysł do napisania tego artykułu wziąłem z takiej strony:
 Ankiety Satysfakcji Ludzi W Przedsiębiorstwach
W tym projekcie brali udział tacy uczestnicy:
Janek – uczestniczył w kursach i projektach dla menedżerów, ma umiejętność podejmowania trudnych decyzji, ma 4 latorośli. Pragnie rozwijać własne kompetencje w zakresie logistyki, nie cierpi zadań outdorowych.
Magda – właśnie została stypendystką prestiżowego programu dla studentów 4 semestrze dziennikarstwa, uwielbia auto-stop po krajach Europy oraz barokową twórczość holenderskich muzyków, chce uczyć się wszystkiego z tematu psychologii rozwojowej i kognitywnej, jej zainteresowania to gotowanie. Uwielbia gry i zabawy w czasie szkolenia.
Tomek – kierownik dużego działu w firmie, mieszka w Krakowie, zaczynał studia w Warszawie, ma 35 lat. Kocha samochody oraz nowoczesne urządzenia do wirtualnych gier komputerowych. Pragnie dowiedzieć się teorii z tematu prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami i komunikacji społecznej.
Grzegorz – ma 52 lata, już kilka lat żyje samotnie, uwielbia kino, zwierzęta domowe oraz wycieczki po okolicy. W następnym miesiącu wybiera się na ekstremalną wyprawę w góry. Zamierza znaleźć w życiu spokój. gry menedżerskie to dla niego stracony czas. 
Uczestnicy szkolenia byli bardzo od siebie odmienni - a ja nie wziąłem pod uwagę ich różnorodności i odmiennych stylów uczenia. Na dodatek nie przeprowadziłem badania potrzeb szkoleniowych. W efekcie ludzie na szkoleniu byli niezadowoleni. W innym artykule opiszę sprawdzone metody badania oczekiwań rozwojowych.
Tyle moich inspiracji.
Autor:Dawid Twarzykiewicz
Autor tej notatki  jest absolwentem kierunku historii Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego i studiów podyplomowych z tematyki  biotechnologii. Posiada certyfikat Eksperta Przywództwa Osobistego LFU. Zawodowo realizuje się w Opolu.  Od czternatu sezonów prowadzi zajęcia i opracowuje gry dotykające tematyki radzenia sobie ze stresem w sektorze „windykacja należności”.

CZYTAJ TAKŻE O:
Badania motywacji
Systemy ocen pracowników
Polityka personalna w usługowej jednostce biznesowej
Innowacyjne zarządzanie ludźmi
Programy karier kadry rezerwowej
Kształtowanie przywództwa
Selekcja kandydatów do pracy

03.06.2016. 11:37